کره جنوبی قصد دارد به یکی از قدرت‌های جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود

کره جنوبی در هوش مصنوعی

کره جنوبی قصد دارد با استفاده از تسلط خود در بازار تراشه‌های حافظه (memory chip) و اکوسیستم قوی هوش مصنوعی که دارد، به هاب جهانی هوش مصنوعی تبدیل بشود. این کشور قصد دارد موقعیت پیشرو خودش در نیمه هادی حافظه رو حفظ کند و در عین حال بر نیمه هادی‌های هوش مصنوعی تمرکز کند تا به عنوان یک پلیر اصلی در حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی ظاهر گردد.

شرکت‌های Samsung Electronics و SK Hynix کره جنوبی، دو شرکت از بزرگترین تولیدکننده‌های تراشه‌های حافظه در جهان، قرار است به طور فعال در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. این سرمایه گذاری توسط دولت کره جنوبی حمایت می‌شود که بودجه قابل توجهی و برای تحقیق و توسعه نیمه هادی هوش مصنوعی اختصاص می‌دهد.

حضور پررنگ کره جنوبی در بازار حافظه باعث می شود در رقابت جهانی تراشه‌های هوش مصنوعی برتری داشته باشد، چون مدل‌های هوش مصنوعی، مثل مدل‌های زبانی بزرگ، برای عملکرد خود به تراشه‌های حافظه با کارایی بالا نیاز دارند. سامسونگ به عنوان تامین کننده اصلی تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا برای انویدیا، نقش مهمی در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT ایفا می‌کند.

کره جنوبی با سرمایه‌گذاری روی تراشه‌های حافظه و سرمایه گذاری در قابلیت‌های هوش مصنوعی، قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ به یکی از سه قدرت برتر هوش مصنوعی در جهان تبدیل گردد!

 

دنبال کردن در تلگرام دنبال کردن در اینستاگرام دنبال کردن در آپارات

2 دیدگاه برای “کره جنوبی قصد دارد به یکی از قدرت‌های جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×