یادگیری رانندگی با هوش مصنوعی

یادگیری رانندگی با هوش مصنوعی

اینطور که به نظر می‌رسد، نسل‌های بعدی دیگر نیازی به یادگیری رانندگی ندارند. یکی از دستاورد های بزرگ فناوری که باعث بروز تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل جامعه شده، رانندگی اتوماتیک با هوش مصنوعی می باشد. رانندگی اتوماتیک با هوش مصنوعی روشی است که در آن اتومبیل ها بدون نیاز به مداخله انسان و به صورت خودکار توانایی طی کردن مسیر را خواهند داشت. بدین ترتیب خودرو ها قادر به خودرانی شده و رانندگی به صورت خودکار انجام می گردد. این تکنولوژی به خودرو ها این امکان را می دهد تا از طریق سنسور ها، دوربین ها و سایر سیستم های جانبی اقدام به دریافت و پردازش اطلاعات محیطی نموده و در نتیجه یک رانندگی ایمن و هوشمند را انجام دهد.

 

 

در واقع خودرو های دارای راننده خودکار با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی پیشرفته قادر به تشخیص به موقع موانع و تصمیم گیری درباره چگونگی عملکرد و انجام عملیات رانندگی در شرایط مختلف را خواهند بود. با ظهور تکنولوژی رانندگی اتوماتیک با هوش مصنوعی افراد ضمن تجربه رانندگی راحت و ایمن، شاهد ایجاد تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و به درک عمیقی از تاثیر این تکنولوژی بر زندگی روزمره خواهند رسید.

رانندگی اتوماتیک با هوش مصنوعی به بهبود امنیت و کارایی رانندگی کمک کرده و نیز تاثیر قابل توجهی بر ترافیک و محیط زیست خواهد داشت. همچنین این تکنولوژی با بهینه سازی فضای جاده و کاهش ترافیک، رانندگی خودکار می تواند علاوه بر صرفه جویی در زمان، به کاهش آلودگی هوا نیز کمک شایانی خواهد نمود. به طور کلی رانندگی ماشین خودران با هوش مصنوعی یک فناوری نوین در حوزه خودرو سازی شناخته شده و با بهبود امنیت، کارایی و… این فناوری همواره در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

امروزه شرکت‌های بزرگ خودروسازی مثل تسلا و آئودی، به دنبال توسعه خودرو‌های هوشمند هستند که به کمک هوش مصنوعی، بتوانند به صورت خودکار و بدون دخالت انسان، رانندگی را انجام دهند. برای آموزش این خودرو‌ها نیز، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. یک آموزشگاه رانندگی در ژاپن سیستمی با استفاده از هوش مصنوعی (AI) توسعه داده است که در آن هنر‌جو دستورالعمل‌ها را از طریق سیستم صوتی بدون نیاز به مربی همراه دریافت می‌کند.

در آموزش رانندگی با هوش مصنوعی، شبیه‌سازی‌هایی از محیط‌های رانندگی، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، ساخته می‌شود تا فردی که می‌خواهد رانندگی را یاد بگیرد، به صورت عملی و در محیطی شبیه به محیط واقعی، با نحوه رانندگی آشنا شود. در این روش آموزشی، به صورت خودکار و بر اساس نتایجی که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی به دست می‌آیند، میزان پیشرفت و یا نواقص دانش رانندگی شخص، ارزیابی می‌شود و برنامه‌های آموزشی بر اساس آن تنظیم می‌شود.
با این روش، امکان پویایی و به روز رسانی برنامه‌های آموزشی وجود دارد و شخص می‌تواند بهتر و سریع‌تر رانندگی را یاد بگیرد.

دنبال کردن در تلگرام دنبال کردن در اینستاگرام دنبال کردن در آپارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×